محل تبلیغات شما
دهمین دوره جشنواره جابر بن حیان (سال تحصیلی 99-98)
جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری

عنوان جشنواره در سال تحصیلی 99-98 از پروژه‌های علمی دانش‌آموزان (جشنواره جابربن حیان) به "جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری" تغییر پیدا کرده است.

این برنامه در دو بخش دانش‌آموزی و معلمان و با توجه به تمام ساحت‌های سند تحول شامل (تعلیم‌وتربیت اعتقادی عبادی و اخلاقی، اجتماعی و ی، زیستی و بدنی، زیباشناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناورانه) علاوه بر حیطه‌های شیوه نامه قبلی برگزار خواهد شد.

در سطح دانش‌آموزی تمام فعالیت‌های فکری و دست‌سازه‌های دانش‌آموزان ابتدایی بدون محدودیت و قالب خاصی تولید و در نمایشگاه‌های مدرسه‌ای به نمایش در خواهد آمد. این آثار در نمایشگاه منطقه‌ای نیز ارائه شده و نمونه یا تمامی آثار منتخب مناطق در نمایشگاه استانی در معرض دید دانش‌آموزان، معلمان، مدیران، مسوولان و . قرار خواهد گرفت.

در سال‌های گذشته این جشنواره معطوف به ارائه پروژه‌های علمی در زمینه (طبقه‌بندی، نمایش علمی، آزمایش، طراحی و ساخت) بوده و فقط نمونه‌های بهتر انتخاب و در نمایشگاه ارائه می‌شد، اما در سال تحصیلی 99-98 علاوه بر موارد ذکر شده قبلی، دانش‌آموزان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی توانمندی‌ها و کار‌های اصیل خود (تمامی فعالیت‌ها، مهارت‌ها، دست‌سازه‌ها که محصول فکر و اندیشه و کار و تلاش و کوشش دانش‌آموز بوده که می‌تواند در تولید آن از راهنمایی معلم و اولیا نیز استفاده کند) را در سایر ساحت‌ها مانند تولیدات عید و داستان، تکالیف مهارت‌محور، بازی‌های خلاقانه و . در نمایشگاه مدرسه‌ای عرضه کنند.

در نحوه اجرایی برنامه هیچگونه داوری و ارزیابی کمی از آثار دانش‌آموزان انجام نشده و برای تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده بازخورد توصیفی ارائه شده و از آنان به نحو شایسته قدردانی خواهد شد.

توجه به ایفای نقش‌های معلم به عنوان راهنما، دانش‌آموز عامل اصلی انجام فعالیت و اولیا به عنوان حامی و یاری‌رسان در انجام فرایند حائز اهمیت بوده و این جشنواره محل بروز و ظهور خلاقیت‌ها، توانمندی و یادگیری و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان ابتدایی خواهد بود.

در این اطلاعیه تاکید شده است تلاش شود با ارائه آموزش‌های لازم در مورد نقش‌های اشاره شده زمینه دخالت و انجام فعالیت‌ها توسط اولیا به حداقل ممکن و لازم رسانده شود.

گنجاندن و تلفیق فعالیت‌هایی چون (تکالیف مهارت‌محور، عید و داستان، بازی و یادگیری و.) در فعالیت‌های جشنواره جابر و فرصت‌های یادگیری که در ارتقای شایستگی دانش‌آموزان موثر می‌باشد، مورد تاکید است.

موضوعات پیشنهادی جشنواره علمی جابر بن حیان
جمع آوری، طرح جابر، تابلو
تحقیق، طرح جابر، تابلو
مدل، طرح جابر، تابلو
نمایش علمی، طرح جابر، تابلو
طراحی و ساخت، طرح جابر، گزارش کتبی
آزمایش، طرح جابر، گزارش کتبی
سوالات داوری و دفاعیه پروژه آزمایش
سوالات داوری و دفاعیه طراحی و ساخت
سوالات داوری و دفاعیه مدل، نمایش و تحقیق


#نقش_ها


دفتر کارنما: دفتر یادداشت دستنویس دانش آموز

#انتخاب پروژه با توجه به علاقه و امکانات  توسط دانش آموز

#انجام پروژه توسط دانش آموز

تکمیل #تابلو نمایش دانش آموز البته با کمک اولیا و نظارت معلم

نقش #معلم: راهنما و تسهیل گر

نقش #اولیا: پشتیبان و مهیا کردن وسایل و فراهم نمودن مقدمات مشاهده یا جمع آوری اطلاعات

قرار است دانش آموزان مهارت دانشمند شدن بیاموزند✅
نه صرفا با یک کار آماده فقط شرکت کننده باشند⛔️

طرح جابر | لینک های مفید

کار و فن آوری ششم - درس 3 ، جلسه 2 - ویرایش و چاپ تصویر

کار و فن آوری ششم - فعالیت کلاسی - ص 14

جشنواره ,طرح ,دانش‌آموزان ,جابر، ,اولیا ,انجام ,طرح جابر، ,در نمایشگاه ,و در ,داوری و ,جابربن حیان

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Ruth's page جدیدترین و بهترین فلزیاب تصویری 09129303306 -فلزیاب تصویری روز دنیا-بهترین فلزیاب تصویری موجود در جهان-بهترین فلزیاب تصویری موجود در دنیا-بهترین سردار شهید قربانعلی سرچاهی اخبار روز ایران وجهان Mark's memory هر آنچه میخواهید به رایگان دریافت کنید سردارعمران پستی هشجین فیلیپس سرویس تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی فیلیپس Philips gambbookpala مجتمع بین المللی نوجوانان روشن فکر ایران